CPM – mi ez? Hogyan használják a CPM-et a hirdetésekben?

Tartalomjegyzék:

CPM – mi ez? Hogyan használják a CPM-et a hirdetésekben?
CPM – mi ez? Hogyan használják a CPM-et a hirdetésekben?
Anonim

A webes média- vagy kontextuális hirdetési kampányok szervezésekor minden hirdető kiszámítja hozzávetőleges költségvetését. Egy reklámkampány megrendelője számára fontos, hogy lássa, hogyan oszlik meg a megvalósításhoz szükséges forrás, a pénzt a rendeltetésszerűen költik-e el, és milyen hatékonysággal használják fel. Egy reklámtermék hatékonyságának számítása a médiatervezésben több mutatón alapul, amelyek közül az egyik a CPM index. Mi ez a jelző, hogyan kell használni - alább megtudjuk.

cpm az
cpm az

CPM - miért van szüksége rá?

Mi a CPM a reklámokban, az a múlt század óta ismert. A modult minden médiában lezajlott reklámkampányban használták. A kiadók, televízió- és rádiócsatornák továbbra is ezt a mutatót használják a reklámköltségek kiszámításához. A CPM-et akkor használják, ha egy hirdetésmegjelenítés áráról van szó, nem egyetlen címzettnek, hanem ezer potenciális vásárlónak. Ezzel egy időben ez a kifejezés is forgalomba került. A hirdetőoldalak tulajdonosai csak a forgalmazásukkal és tematikus fókuszukkal tudtak működni, ezért a CPM mutatót meghatározták, a reklámozás ezt az értéket figyelembe véve eredményes volt.

CPM-definíció

cpm az
cpm az

A CPM egyszerű meghatározása az ezerenkénti költség. A modul neve az angol Cost-Per-Thousand szavakból ered, ahol M egy római szám, ami 1000-et jelent. Így arra a kérdésre, hogy mi az a CPM, azt válaszolhatjuk, hogy ez az ezer hirdetésmegjelenítésenkénti ár. Minél többször jelenik meg egy hirdetés az újságok és folyóiratok oldalain, minél gyakrabban szólal meg a rádióban vagy villan fel egy televíziós csatornán, annál nagyobb ez az együttható.

CPM-számítás az online hirdetési kampányokban

Az interneten a reklám szerepét általában a bannerek játsszák – azok a nagyon bosszantó felugró ablakok, amelyeket a felhasználók annyira nem szeretnek, és amelyek pénzt hoznak a hirdetőoldalak tulajdonosának. Minél népszerűbb az oldal, minél több felhasználó tekinti meg az internet ezen oldalát, annál drágábbak lesznek az ezen az oldalon megjelenő hirdetések az ügyfeleknek.

A hirdetőket az érdekli, hogy a lehető legtöbb felhasználó látta volna az adott bannert. Ezért a CPM matematikai megjelenítése a következő módon:

CPM=(egy hirdetési rendelés teljes költsége)/(napi szalaghirdetés-megtekintések tervezett száma)1000.

Most már világos, mi az a CPM. A reklámozásban ez az egyik legfontosabb mutató. A hirdető ki tudja számítani, hogy mennyi pénzt kell fizetnie az oldal tulajdonosának ahhoz, hogy az információ ezer hálózati felhasználó számára megjelenjen.

Ez a számítás vizuálisan bemutatható egy egyszerű példa segítségével. Egy banner elhelyezésének költsége egy portál webhelyén például heti 400 dollár, ennek a weboldalnak a statisztikája azt mutatja, hogy hetenteaz old alt mintegy 10 ezer felhasználó tekinti meg. Tehát egy egyszerű számítás megadja az értéket:

CPM=400 USD/10 0001000=4 USD ezer hirdetésmegjelenítésenként.

A hirdetőknek meg kell érteniük, hogy egy szalaghirdetés egyszerű megjelenítése egy tematikus webhelyen többnyire tájékoztató jellegű. Nincs garancia arra, hogy az old alt felkereső mind a tízezer ember biztosan rákattint a bannerre. Az, hogy a látogató követni akarja-e a linket, csak magának a bannernek és a rajta elhelyezett információnak a vonzerején múlik. Minden webhely megadja a CPM-paraméter kiszámításához szükséges összes adatot. Megértheti, hogy ez előnyös az oldal tulajdonosának. De a reklámozás, annak minősége és a végfelhasználó iránti érdeklődése magának az ügyfélnek a feladata.

mi az a cpm
mi az a cpm

CTR segédmodul, számítási módszerek

A költségek csökkentése érdekében még egy mutatót kell figyelembe venni: a CTR indexet. A név is az angol nyelvből származik, és teljesen úgy hangzik, mint egy átkattintási arány - az átkattintási arány mutatója. A CTR azt mutatja meg, hogy hányan kattintottak a bannerre és felmentek a hirdető ügyfél oldalára. Ez a modul közvetlenül függ a választott oldal helyességétől, mivel minél megfelelőbbnek és szükségesebbnek tűnik az oldalon található hirdetés, annál valószínűbb, hogy az oldal látogatója érdeklődik az információk iránt, és rákattint a bannerre. A mutató kiszámításának módja a következőképpen néz ki:

CTR=(a szalaghirdetésre kattintó felhasználók száma)/(napi szalaghirdetés-megtekintések tervezett száma) 100%.

Például, ha a 20-bólezer ember, aki látta a hirdetést, követte a linket 800 felhasználó, akkor a CTR 800/20 000100=4%, ami magasabb, mint a minimálisan megengedett érték.

Kísérletileg igazolt, hogy a minimális CTR 3-5%. Ha kevesebb, akkor a potenciális vásárlóra jutó költség meghaladja a várt nyereséget, és a reklámozás hatástalannak minősül.

cpm hirdetés
cpm hirdetés

Indexek használata

A CPM szűkebb célközönség kiválasztásánál használható. Például egy banner elhelyezés megrendelésekor a site-platform tájékoztatást ad a hirdetőnek az oldal összes regisztrált látogatójának életkoráról, neméről, lakóhelyéről, hobbijairól. Így a kívánt banner csak azoknak a felhasználóknak jelenik meg, akiknek ez a reklámtermék készült. A reklámkampány költségvetését gazdaságosabban és hatékonyabban költik el.

A rendszeres felhasználók aktivitását is figyelembe kell vennie. Minél gyakrabban látja ugyanazt a látogató ugyanazt a reklámterméket, annál gyakrabban kerül levonásra a hirdetőktől, de ettől nem szerez több vásárlót a vásárló. Ezért a CPM- és CTR-indexek hozzáértő kiszámítása, valamint a hirdetési platform által szolgáltatott információk mélyreható elemzése meghozza a kívánt eredményt az ügyfél számára.

Még egy dolog, amit figyelembe kell venni a reklámkampány elején. A fizetés történhet CPM-en vagy CTR-en keresztül. Vagyis az ügyfélnek meg kell értenie a CPM modul szerinti bannerhirdetés lényegét - hogy ez nem fizetés a felhasználói kattintásokért, hanem csakpromóciós termék bemutatásáért

mi az a cpm a reklámban
mi az a cpm a reklámban

Összegzés

Arra a kérdésre, hogy mi az a CPM, azt válaszolhatjuk, hogy ez a paraméter az egyik legfontosabb a reklám hatékonyságának elemzésekor, és a reklámkampány költségvetésének kiszámításakor is figyelembe vesszük. Figyelembe veszik azt is, hogy a potenciális fogyasztók várhatóan hány hirdetési információval fognak kapcsolatba lépni, és mekkora költséget jelent egy banner elhelyezése több hasonló tematikus fókuszú oldalon. Ezeket a paramétereket figyelembe véve kiszámíthatja egy adott hirdetési platform hatékonyságát, és sikeresen elsajátíthatja a hirdetési költségvetést.

Ajánlott: