Azt mondják, a reklámozás nagyon jövedelmező üzlet. Igaz, sok kezdő vitatkozhat ezzel. Reklámköltségvetésük elolvad a szemünk előtt, és beleütközik egy érthetetlen mutatóba: a CTR-be. Kiderült, hogy ez a legfontosabb tényező, amelyet a kattintásonkénti költség kiszámításának algoritmusa tartalmaz. Próbáljuk meg kitalálni, mi a CTR a Yandex. Directben, és hogyan lehet vele barátkozni. A kérdés a szakértők szerint globális. Ennek a tényezőnek a megértésével sok pénzt takaríthat meg egy hirdetési kampányon, és többet kereshet.
Pár szó a "Yandex. Direct"-ről
Az internet a legnépszerűbb platform terméke vagy szolgáltatása reklámozására. Számos cég működik itt, amelyeknek az a lényege, hogy megszervezzék az értesíteni akarók, webmesterek interakcióját,azaz saját hirdetési felületet biztosító emberek.
A keresőmotoroknak van a legnagyobb lehetősége ebben a kérdésben. Ezek speciális szoftverek létrehozásával foglalkozó vállalkozások. Mindig összefutsz velük, amikor információkat keresel.
A "Yandex. Direct" az egyik legnépszerűbb reklámcég az orosz nyelvű interneten. Az azonos nevű keresőt létrehozó vállalkozás alapján szerveződik. A "Yandex. Direct" szolgáltatásokat nyújt hirdetőknek és webhelytulajdonosoknak (webmestereknek). Előbbiek nyilatkozattételre költenek pénzt, utóbbiak egy kis részét saját oldaluk biztosításáért kapják.
A szolgáltatás, amely összeköti őket, természetesen szabályozza a folyamatot. Folyamatosan egyensúlyt kell tartania a hirdetés és a rákattintás között. Ellenkező esetben a hirdetők és a webmesterek is elhagyják. Igen, és a látogatók úgy vélik, hogy szolgáltatásai nem megfelelő minőségűek, és egy másik keresőmotorhoz mennek. Az internet erős versenyterület. Most, hogy megértette, milyen témát vitatnak meg, továbbléphet az ügy lényegére. Tehát mi az a CTR a "Yandex. Direct"-ben?
Szabályok
Meg kell értened, hogy sok ember vesz részt a reklámozásban. Ugyanazokat a kulcsmondatokat használják, ezért versenyeznek egymással. A Yandex. Direct pedig játékvezetőként működik. A cég által szervezett tréning ad erről némi információt, de nem eleget.
A "Yandex" célja azpénzt keresni. Olyan szabályokat hoz létre, amelyek lehetővé teszik, hogy minden hirdető a lehető legtöbbet vegye fel. Például a Yandex. Directben a kattintásonkénti költség hasonló hirdetések esetén változhat. A „játékvezető” nem azt nézi, hogy Ön mennyit vállal, hanem a fogyasztó visszajelzését. Számára sokkal fontosabb, hogy az emberek a hirdetésre kattintsanak.
Ha megérti ezt a pontot, akkor könnyebben megtudhatja, mi a CTR a Yandex. Directben, és hogyan befolyásolja a költségvetést. Ismétlem, egy céget nem érdekel, hogy mennyi pénzt hajlandó adni neki, ha a hirdetések ügyetlenek vagy nem vonzóak a nyilvánosság számára. Arra törekszik, hogy mindenkitől többet kapjon, ez a tevékenysége értelme.
Mi az a CTR a "Yandex. Direct"-ben
A műszaki támogatás meglehetősen világosan leírja ezt a koncepciót. A CTR (átkattintási arány) egy szalaghirdetés vagy hirdetés kattinthatóságának mutatója. A számítási képlet két mutatót tartalmaz: a kattintások és megjelenítések számát. A CTR a köztük lévő hányados. Vagyis az eléréséhez el kell osztani a kattintásokat a megjelenítésekkel. Azonban nem minden ilyen egyszerű.
Először is, a "Yandex" nem számítja ki azonnal ezt a mutatót. A hirdetések kiválasztásakor kezdetben az előre jelzett CTR-re összpontosít. És hogy a "Yandex" hogyan kapja meg ezeket az adatokat - senki sem érti igazán. Ugyanez a technikai támogatás elmagyarázza, hogy a hasonló hirdetési kampányok átlagos teljesítménye vezérli őket, figyelembe véve a webhely karmáját (ha van ilyen).
A valós CTR számítása csak bizonyos számú megjelenítés után kezdődik. Például 2016-ban nem kellett volnakevesebb, mint 400. Egy kattintás ára a Yandex. Directben közvetlenül ettől a mutatótól függ. Minél kisebb, annál drágább lesz a hirdetésmegjelenítés.
A hirdetési egységek rendezésének logikája
Nézzünk egy példát, amely bemutatja a CTR működését. Két hirdetőnk van. Az egyik hajlandó 20 rubelt fizetni. az ügyfél minden egyes intézkedése miatt a második sajnálja az ilyen pénzeszközöket. 10 rubel árat közölt.
Reklámkampányaik egy ideje működtek. Ennek eredményeként a Yandex azt látta, hogy száz megjelenítés közül az első 5 kattintást kapott. CTR-je 5%. A második hirdető sokkal jobban teljesítette kampányát. CTR-t kapott ugyanazon száz megjelenítésért – 15%. Jó volt!
És mit keresett a Yandex? Az elsőtől: 20x5=100r. A másodiktól: 10x15 \u003d 150 rubel. Ki a jobb neki? Ez mindenki számára világos, mert a hirdetések ugyanannyiszor jelentek meg. De egy gazdaságosabb, de szorgalmas hirdetőtől a Yandex többet kap. Ez azt jelenti, hogy nem fogja becsapni magát, elsőbbséget fog adni ennek a munkamániásnak. És bónuszként - alacsonyabb CPC.
A CTR befolyásolja a költségvetést?
A hirdetők folyamatosan próbálnak beilleszkedni a "Yandex. Direct"-be. Továbbfejlesztik a saját vállalkozást indítani vágyók képzését. Annak érdekében, hogy eredményeket érjen el, és ne égjen ki, érdeklődnie kell az új termékek iránt, tanulmányoznia kell valaki más tapasztalatait. Tehát egy ideje kiderült, hogy a Yandex a teljes reklámkampányra reagál, nem pedig egyetlen bannerre. Elemezi, milyen alapossággal a szakemberösszegyűjtött kulcsszavakat, ahogyan azokat a hirdetések létrehozásakor használják.
Ezenkívül a "Yandex" információkat gyűjt minden egyes domain névről. Ha ez kedvezőtlen, akkor "helyi karmáról" beszélnek. Befolyásolja a keresési eredményeket, ezért növeli a kattintásonkénti költséget. Csak kísérleti úton tudja megtudni, hogy van-e valami negatívum a webhelyén. Létre kell hoznia két azonos hirdetést, amelyek különböző címekre vezetnek. A szolgáltatás által kínált áron meg fogja érteni, melyik a jobb hozzáállás.
Hogyan lehet növelni a CTR-t?
A szakértőknek sokféle véleménye van ebben a kérdésben. A legtöbben úgy gondolják, hogy a hirdetéseket ki kell dolgozni. Először is gyűjtsön össze minden lehetséges kulcsot. A Yandex határozottan elemzi a minőségüket, amikor ellenőrzi a kampányát. Minél jobbak a kulcsszavak, annál alacsonyabb az ár. Ezt a szakértők a gyakorlatban megállapították.
A CTR növekedésében a második helyet maga a hirdetés illeti meg. A kulcsmondatnak szerepelnie kell a címben és a szövegben. Kampány létrehozásakor idézőjelbe kell tenni. A "Yandex" ezt a jelet a szavak pontos előfordulásával való reklámozás vágyaként értelmezi. Ez pedig kiküszöböli a felesleges, nem megfelelő benyomásokat. Ezért nem csökkenti a CTR-t.
Stop szavak
A szolgáltatásban van egy funkció, amely lehetővé teszi, hogy bizonyos lekérdezések esetén ne jelenítsen meg hirdetéseket. Ezeket stopszavaknak hívják. Például bundákat szeretne reklámozni. Természetesen minden ilyen szót tartalmazó kérést ki kell számítani és elfogadni. Amikor kulcsmondatokat gyűjt,figyelmesen olvassa el őket. Biztosan lesz „hering bunda alatt” és még sok más. Az ilyen kérések, ha nem tiltják be, csökkentik az arányunkat, növelik az egész kampány költségét. Azaz a reklámkészítés során a legfontosabb a kulcsmondatok kidolgozása.
Közönségválasztás
Szintén fontos szempont. A "Yandex" a kulcsmondatokra összpontosít. Azonban nem mindenkinek, aki kérelmet ír, nincs pénze vagy lehetősége arra, hogy terméket vásároljon vagy szolgáltatást rendeljen meg. A közönségnek ezt a részét le kell vágni. Ehhez van egy hely életkor, földrajzi elhelyezkedés szerint. Ugye nem kell Magadanból embereket látnia egy virágárusítási hirdetést J altában? Továbbra sem költenek rájuk egy fillért sem, ezeknek a polgároknak nincs ilyen lehetőségük. Ezért még egyszer alaposan meg kell vizsgálnia, hogy kinek ajánlja szolgáltatásait. Készítsen portrét egy potenciális vásárlóról, és összpontosítson rá. Ezután a "Yandex" nagy CTR-rel, maga a kampány pedig komoly bevétellel fog örömet okozni. Sok sikert!